Future Life

Future Life

Followers

Tuesday 17 November 2015

Kenapa Aku Meroyan

Aku semakin hari semakin rasa yang kat dia . Tiap masa aku mesej dia . Apa aktiviti seharian aku semua aku akan beritahu fia walapun dia tak suruh . Tapi sebab rasa sayang terhadap dia . Aku sanggup . Aku percayakan dia sebab aku tahu dia takkan kecewakan aku kali ni . Tapi semakin hari dalam masa tak sampai seminggu aku dah nampak pudarnya manis cinta dia terhadap aku . Aku sabar tapi aku tak cakap . Aku pendamkan apa aku rasa sebab aku takut kalau aku cakap nampak macam aku terlalu over dan paksa dia . Sehingga lah harini seharian dia tak chat aku . Langsung tak ada mesej dari dia . Semua chat aku di Whatsapp dia bluetick dan last seen . Tiap masa last seen dia update . Ya allah sakitnya apa yang aku rasa . Ini sebab aku takut untuk sayang orang sekali lagi . Aku sedar akan silap aku . Mungkin aku terlalu prasangka buruk sangat kepada dia . Tapi aku jadi macam tu sebab apa? Sebab aku sayang dan cintakan dia . Aku dah tak sanggup hilang orang yang aku sayang sekali lagi . Bukan mudah nak sayangkan orang dan letakan sepenuh harapan kat seseorang . Tapi kenapa selalu pengakhiran begini hah? Aku terlalu memaksa ka? Ya allah bukan begitu niatku . Niat di hati jauh sama sekali daripada nak memaksa tu . Hati yang dia sentiasa berada dalam keadaan yang baik . Kalau dia tak balas chat tiba tiba memang kita akan rasa tak selesa dan sebak . Sangat terkilan . Tiap masa ku buka fon aku tengok last seen dia , sentiasa update tapi semua chat aku dia tak balas , bahkan dia bluetick ja . Aku mengaku aku mudah sayangkan orang tapi diri tak boleh paksa apa yang orang tak suka . Kalau ini takdir pengakhiran begini , sekali lagi aku terima dengan hati yang amat pasrah . Aku berharap dia akan bahagia dengan future dia yang bakal berumah tangga .

Aku bukan lemah tanpa cinta tapi hanya tak mampu aku sendirian tanpanyaa . Biarlah diri ini managis kerana derita aku ni . Biar hati ni mengubatkan rindu sendiri . Ia sememangnya mengajarkan aku erti cinta . Namun semuanya tiadaklah seindahnya yang aku sangkakan selama ini . Aku hanya mampu melupakannya . Aku hanya mampu untuk aku pendamkan semua rasaku . Namun semuaaaa ni hanya tinggal mimpi yang bakal terpisah jua 😔

Aku berdoa agar kau bahagia dengan pilihanmu . Aku cuba lupakan smua kenangan kita .

No comments:

Post a Comment

Asalamualaikum
korang semua comel/kacak
tinggalkanlah komen sikit
(^_^)

HAI SEMUA , sYE harap korang boleh LIKE FANPAGE SAYE . tekan LIKE di bawah :)